I carry your heart with me
by (E.E Cummings)E.E康寧斯

I carry your heart with me,
I carry it in my heart,
I am never without it,
Anywhere I go, you go,
my dear, And whatever is done by only me… is your doing,
my darling, I fear no fate,,,
for you are my fate, my sweet, I want no world, for, beautiful,,,
you are my world, my true, Here is the deepest secret no one knows,

Here is the root of the root,,, and the bud of the bud,,,
and the sky of the sky of a tree called life,,,
which grows higher than the soul can hope,,,

or mind can hide,
It is the wonder that’s keeping the stars apart,
I carry your heart, I carry it in my heart.

你的心與我隨行
我將它放在我的心底
我從沒有失去它
無論我往那裡去
你與我同行
我親愛的
無論我獨自做著些什麼
就如同是你所做的一樣

我親愛的
我並不害怕命運
因為你就是我的命運

我並不奢求擁有美麗的世界
因為你就是我的世界 
我的真實
這是我與你之間
最深的秘密

這是根中之根, 芽中之芽, 晴空中的晴空, 那裡有著生命樹.

它的蔓生超越靈魂的想望 超過心的想像
它是讓行星運轉不息的力量

我帶著你的心 我將它放在我的心底
arrow
arrow
    全站熱搜

    NaNa 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()